Wałcz

 Kino Tęcza
 ul. Bydgoska 4

 31.10.2020

 19:00
 

3 mroczne tytuły :
SAINT MAUD - Kolejny horrorowy triumf od studia A24 („Midsommar. W biały dzień”, „Dziedzictwo. Hereditary” i „To przychodzi po zmroku”) w diabelnie wizjonerskiej opowieści o opętaniu i zbawieniu -
Maud jest młodą dziewczyną, która przyjeżdża do luksusowej posiadłości Amandy – byłej tancerki, która w ostatnich miesiącach życia korzysta z niego bez skrupułów. Dziewczyna przekonana o swojej ważniejszej misji, niż tylko opieka nad konającą Amandą, postanawia ocalić jej grzeszną duszę, co wkrótce zamienia się w niebezpieczną obsesję...
„Fani gatunku przeżyją prawdziwe mistyczne uniesienie!”.
David Ehrlich, Indiewire
„Niesamowita, mrożąca krew w żyłach Morfydd Clark poruszy wszystkie struny waszych emocji”.
Guy Lodge, Variety
„Niczym pętla powoli zaciska się wokół szyi”.
Hailegh Foutch, Collider
„Mistyczna jazda bez trzymanki”.
Leslie Felperin, The Hollywood Reporter
„Mistrzowsko buduje niepokój, w którym trzyma do samego końca!”.
Jonathan Romney, Screendaily
THE NIGHT - Psychologiczna gra rodem ze „Lśnienia” Stanleya Kubricka. „Horror, który rozszarpie wasze nerwy na strzępy!” (Los Angeles Times).
Młode małżeństwo zatrzymuje się na jedną noc w hotelu na obrzeżach miasta. Szybko orientują się, że są w nim jedynymi gośćmi, a samo miejsce kryje wiele sekretów. Dużo mroczniejsze tajemnice mają przed sobą jednak małżonkowie, a nieujawniona, złowroga siła, która nie pozwala im opuścić hotelu, zrobi wszystko, by ujawnić ich prawdziwe oblicza.
CENSOR - Debiut Prano Bailey-Bond otworzył sekcję Midnight tegorocznego festiwalu Sundance, i podobnie jak w poprzednich latach „Dziedzictwo. Hereditary”, „Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii”, „Coś za mną chodzi” czy „Babadook” został okrzyknięty przez krytyków odkryciem roku. Niczym Ari Aster, czy Robert Eggers, Prano Bailey-Bond balansuje na granicy fikcji, rzeczywistości i gatunków filmowych, umiejętnie łącząc horror i thriller psychologiczny z elementami mrocznej baśni. Zafascynowana erą video nasties, Prano Bailey-Bond zabiera nas w klimatyczny świat ery VHS, w którym rzeczywistość zlewa się z wizjami umysłu popadającego w obłęd. Za scenografię filmu, który zachwycił wizualnie widzów i krytyków, odpowiada Polka Paulina Rzeszowska, nominowana wcześniej do British Independent Film Award za scenografię do filmu „Saint Maud"

„Zaciera granice między filmem a rzeczywistością”
Ella Bitencourt, British Film Institute

„Film, który może doprowadzić do szaleństwa”
Mark Kermode, The Observer

„Wizualny majstersztyk!”
Charles Barfield, The Playlist
Bilety 25 zł

CZYTAJ WIĘCEJ